CLEAN+CARE
Philippe Windels: Met Clean+Care schrijven we eigenlijk een heel ander verhaal. Ooit is Anaf begonnen met het produceren en verkopen van een pvc- cleaner. Die afdeling is nooit stilgelegd, maar verdween op den duur wat uit beeld. Bij de overname hebben we echter gemerkt dat er nog steeds vraag is naar het product, zelfs tot in Australië! Bovendien leerden we ook dat de cleaner echt van een zeer goede kwaliteit is! De chemische samenstelling is zo gemaakt dat het product agressief genoeg is om het meest hardnekkige vuil te verwijderen. Vandaar dat we ervoor geopteerd hebben om de afdeling te behouden, meer zelfs, om die bijkomend te versterken en te laten groeien. In de eerste plaats doen we dit door het aanboren van nieuwe afzetmarkten en het uitbreiden van ons aanbod. Zo hebben we nu ook een compleet gamma cleaners voor aluminium, twee eigen types van secondelijm voor het verkleven van rubber en plastic, een cementsluierverwijderaar enzovoort. Waar mogelijk hebben we ook ecologische varianten van onze producten uitgebracht die niets aan performantie inboeten. Zo hebben we onze glascleaner Antiris ECO opnieuw uitgebracht. Een ideaal product tegen regenboogschijn, zuignapafdrukken en kalkaanslag op glas. Recent werd ook de receptuur van onze structuurfoliecleaner Structoclean 490 volledig ecologisch op punt gesteld en getest. De verkoop loopt als zoete broodjes. We streven ernaar een onestopshop te zijn voor iedereen die aluminium of pvc verwerkt en begaan is met het onderhoud daarvan door zijn klanten."
HEEL WAT R&D-INSPANNINGEN
Philippe Windels: De meeste producten zijn solventgedragen, maar we werken nu hard aan meer watergedragen varianten die enerzijds milieuvriendelijker zijn en anderzijds dezelfde of zelfs nog een hogere performantie kennen. Voorts lopen er nog tal van R&D-projecten waarover we op tijd en stond de gepaste doelgroepen op de hoogte zullen brengen."
MARKETINGTOOL
Philippe Windels: Anaf Clean+Care is een kleine, flexibele productieafdeling, waardoor we kunnen leveren in kleine hoeveelheden en dit eventueel in 'private label'-vorm. Een ideale opportuniteit voor raam- en deurfabrikanten en schrijnwerkers! Zij kunnen de onderhoudsproducten op die manier als een marketingtool aanwenden. Wie een flesje pvc of aluminium cleaner meegeeft aan zijn klant, kan erop rekenen dat die op een dag terugkomt voor een tweede flesje. En zo ontstaat meteen een tweede verkoopgelegenheid waarbij hij zijn klant een extra vliegenraam, of wie weet, een nieuwe Anaf voordeur kan verkopen!"
