Timmerman werkt al 75 jaar persoonsgericht
Bij Timmerman vormt familie en bedrijf al sinds het prille begin een nauw geheel. Toen Alfons Timmerman het bedrijf in de jaren '40 oprichtte, had niemand kunnen denken dat het zo'n succesverhaal zou worden. Zijn zoon, René, bleek echter de eerste innovator in het ondertussen sterke familiebedrijf. Ondertussen bestaat Timmerman 75 jaar, tijd dus om een blik terug te werpen en ook al eens vooruit te kijken.
Om te vieren dat Timmerman al driekwart eeuw bestaat, organiseert Timmerman allerhande activiteiten om hun jubileum in de verf te zetten. Voor zaakvoerder Dirk Timmerman en zijn zoon, Brecht, gaat het echter niet enkel om dat verleden. "De viering is in de eerste plaats een teken van geloof in de toekomst", aldus Dirk Timmerman.
25 jaar geleden, tijdens de viering van hun 50-jarig bestaan vertrouwde René Timmerman zijn zoon, Dirk, de dagelijkse leiding van het bedrijf toe. In eenzelfde lijn draag hij op zijn beurt tijdens het 75-jarig jubileum de leiding over aan zijn zoon. In Dirk Timmermans woorden zijn "Jonge mensen die hun toekomst wijden aan het ondernemerschap de fundamenten voor onze economie en maatschappelijk welzijn."
Leren door te doen
Dat Timmerman een echt familiebedrijf is, toont niet enkel de traditionele overdracht van vader op zoon, maar ook de manier waarop Brecht Timmerman werd klaargestoomd voor zijn rol. Toen duidelijk werd dat hij interesse had om het bedrijf over te nemen, begon hij na zijn studies verschillende stages te lopen bij de verschillende leveranciers. Dat stelde hem in staat om iedere stap van het productieproces intiem te leren kennen en versterkte leverancierscontacten. Toen hij in 2010 zelf bij Timmerman ging werken, begon hij ook niet meteen in management, maar - zoals zijn grootvader en vader - met het plaatsen van glas op de werven. De kersverse bedrijfsleider kent zijn bedrijf dus vanbinnen en vanbuiten.
Wat mag de toekomst brengen?
Timmerman staat gekend om kwaliteit en klantenrelaties hoog in het vaandel te dragen en die lijn wil Brecht Timmerman in de eerste plaats aanhouden. Twee jaar geleden opende Timmerman bijvoorbeeld SPACE, een volledig uitgeruste showroom om de vakman te ondersteunen in zijn begeleiding van de eindklant. Daar stopt het echter niet. "Ik wil onze schrijnwerkers, onze klanten nog verder ontzorgen", zegt Brecht enthousiast. "Niet door het werk voor hen te doen, wel door hen zoveel mogelijk informatie en mogelijkheden aan te bieden die hun commercieel succes kunnen versterken en onze samenwerking nog vlotter kunnen laten verlopen," gaat hij verder.
"Ik wil onze schrijnwerkers, onze klanten nog verder ontzorgen, niet door het werk voor hen te doen, wel door hen zoveel mogelijk informatie en mogelijkheden aan te bieden"
Brecht Timmerman sluit af: "Met de beste producten en beste informatie-uitwisseling tot de beste resultaten komen. Daar gaan we voor."
Inzetten op personeel
Mensen blijven centraal staan bij Timmerman en daarmee worden niet enkel klanten bedoeld. Ook het personeel krijgt de nodige aandacht. Zo wordt er geïnvesteerd in ergonomische werkomstandigheden en is er veel aandacht voor interne rotatie om wederzijds inzicht te bevorderen. "Timmerman is 75 jaar gegroeid door dynamisch familiaal ondernemerschap én door een groot team van enthousiaste medewerkers", geeft Brecht Timmerman nog mee.
