Grote investering in nieuw service- en logistiek centrum

Kantenband en kantenbandservice in een constant hoge kwaliteit, rechtstreeks van de fabrikant, in heel Europa. Met deze succesformule bouwt REHAU zijn assortiment voor meubelmakers al bijna tien jaar lang uit. In 2022 breidt de specialist voor de interieurinrichting zijn aanbod nu alweer massaal uit: met een grote miljoeneninvestering voegt REHAU een volledig geautomatiseerd hoogbouwmagazijn en nieuwe servicelocaties toe aan zijn service- en logistiek centrum in Visbek (Duitsland) waardoor het product- en dienstenaanbod nog maar eens wordt uitgebreid.
Daardoor kunnen Belgische meubelmakers kiezen uit meer dan 200.000 verschillende kantenbandvarianten uit voorraad. Het volledig geautomatiseerde systeem zorgt ervoor dat alle artikelen in voorraad dezelfde dag nog worden verzonden.
RAUKANTEX-kantenbanden vormen de kerncompetentie van REHAU in de meubelsector en staan niet alleen voor diversiteit, maar ook voor wat klanten en partners bij REHAU waarderen: betrouwbaarheid, flexibiliteit en innovatie. Dankzij deze fundamentele waarden schenken de meubelindustrie en ontelbare meubelmakers en interieurbouwers wereldwijd hun vertrouwen aan REHAU en RAUKANTEX.


Om in de toekomst aan de groeiende vraag te kunnen voldoen en nog meer mogelijkheden te creëren in het aanbod, breidt REHAU zijn logistiek centrum in Visbek in Nedersaksen opnieuw uit. Het uitbreidingsconcept omvat een hogere graad van automatisering, digitale koppeling van alle processen en gebruik van de modernste transportsystemen. "Op die manier vergroot het bedrijf opnieuw fors zijn capaciteit voor het assortiment kantenbanden en meubelcomponenten, dat in heel Europa afnemers heeft, van interieurontwerpers in Barcelona tot kleine meubelmakers in Finland", aldus Thomas Ponater, directeur Marketing & Sales Interior voor de divisie Interior Solutions in Europa. "Tegelijk is de investering een duidelijk signaal voor Duitsland als vestigingsplaats voor bedrijven. 'Made in Germany' is onze kwaliteitsbelofte aan de klanten, maar evengoed een bekrachtiging met onze wortels." Toch zet REHAU ook in op lokale vestigingen om ter plaatse persoonlijk beschikbaar te zijn voor de meubelmakers. Het Belgische verkoopkantoor is bereikbaar via de hotline op het nummer 0800/71190.
REHAU-klanten uit de interieurbouw en de meubelmakerij kunnen gebruikmaken van een ongeëvenaard portfolio met meer dan 2.000 hedendaagse kleuren en decors van meer dan 200.000 kantenbandvarianten in het standaardassortiment. Elk jaar wordt voor alle bekende plaatfabrikanten een bijpassende collectie REHAU-kantenbanden samengesteld. Met de online kantenbandzoeker kunnen klanten kiezen uit de meer dan 200.000 varianten, en met enkele muisklikken het perfecte kantenband vinden en meteen bestellen. "Productie en logistiek zijn zo goed op elkaar afgestemd dat het volledige standaardprogramma onmiddellijk verzendklaar is. Bestellingen van voorraadartikelen die voor 16.00 uur bij REHAU binnenkomen via de webshop, per e-mail of persoonlijk, worden nog dezelfde dag verzonden: dat geldt ook voor speciale wensen zoals kantenbandbreedtes, lengtes vanaf een meter, grotere binnenkern, verschillende coatings voor machinale verwerking", bevestigt bedrijfsleider Lukas Bachmann. Zo vult REHAU zijn belofte 'Voor elke toepassing het ideale kantenband' in de praktijk aan met een complete kantenbandservice op maat.


