Quick-Step 20 jaar in de koers

Vaste waarde blijft trouw aan ambities

2018 is een heuse mijlpaal voor Quick-Step. Het gekende merk van parket-, laminaat- en luxevinylvloeren maakt nu twintig jaar deel uit van het professioneel wegwielrennen. Quick-Step zal dit niet ongemerkt voorbij laten gaan en viert de mijlpaal met de Belgische profwielerploeg, waar Patrick Lefevere intussen liefst 40 jaar actief is.
Alles begon in 1999, toen Quick-Step voor het eerst sponsor werd van het toenmalige Mapei-Quick-Step Cycling Team. In 2002 werd Quick-Step hoofdsponsor naast Davitamon. “"We werden het al snel eens", zegt Frans De Cock.
"In het wielrennen gaat het om de prestaties die je neerzet – en dat is voor onze vloeren niet anders. Ons merk is stevig geworteld in België. Het wielrennen is wereldwijd populair – in veel landen zegt gemiddeld 30% van de inwoners interesse te hebben in de sport. Dit was dan ook een uitstekende manier om de internationale bekendheid van ons merk te vergroten."
Doorheen de jaren fungeerde de wielerploeg onder verschillende namen, met één constante: Quick-Step. Patrick Lefevere: "Frans De Cock en ik waren allebei vastbesloten om de concurrentie voor te blijven. De kwaliteit kwam op de eerste plaats. Wedstrijden fietsen of vloeren maken – voor ons maakt het niet uit: we wilden ons publiek boeien en in verrukking brengen, door hen het allerbeste te bieden. De ambitie was er van bij het begin. We zijn nu twintig jaar verder, en ik moet toegeven dat de resultaten op vele vlakken mijn verwachtingen hebben overtroffen."

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Dit is het kleur van het jaar volgens Pantone

Pantone introduceerde afgelopen woensdag PANTONE 11-4201 Cloud Dancer, een golvend wit met een gevoel van sereniteit als Pantone Kleur van het Jaar voor 2026.

Krachtige kleurblokken geven woonruimte een unieke uitstraling

Colour blocking is helemaal hip. Het concept is overgewaaid uit de modewereld, waar tegengestelde, felle kleuren gebruikt worden om de mooiste outfits samen te stellen. Deze manier van werken met kleur komt ook goed tot zijn recht in een interieur. Enkele basisprincipes en tips voor wie aan de slag gaat met colour blocking.

Keuze ondervloer bepaalt duurzaamheid van laminaat en vinyl

Zowel laminaat als vinyl vergen specifieke ondervloeren, essentieel om het allerbeste uit de vloerbedekking te halen. Deze ondervloeren zijn multifunctioneel. Voorop staat het egaliseren van oneffenheden. Verder zorgen ze voor een betere warmte-isolatie en beschermen ze de vloer tegen damp en slijtage. Ten slotte ondersteunen ze de kenmerkende vloereigenschappen door het stap- en contactgeluid te reduceren en het loopcomfort te verbeteren. Afhankelijk van de soort en de toepassing ligt de focus eerder op het egaliserend vermogen, de geluidsisolatie of op een lage warmteweerstand voor de combinatie met vloerverwarming.

Van budgetoplossing tot blikvanger: de opmars van vinylvloeren

Vinylvloeren zijn populairder dan ooit. Wat ooit bekendstond als een eenvoudige en budgetvriendelijke vloerkeuze, is vandaag een stijlvol en technisch verfijnd alternatief voor zowel woningen als projecten. Dankzij innovaties in design, duurzaamheid en installatiegemak is vinyl uitgegroeid tot een van de meest veelzijdige vloeroplossingen van dit moment. In dit artikel leest u waarom vinyl zo in trek is, welke materialen en toepassingen er zijn, en met welke trends u als professional rekening moet houden.

Print Magazine

Recente Editie
25 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine