BLACK+DECKER en STANLEY dekken samen de hele markt af

De gereedschapsmarkt beweegt zich tussen twee uitersten. Aan de ene kant staat de starter, onzeker over waar te beginnen; aan de andere kant de professional, die alleen genoegen neemt met het allerbeste. BLACK+DECKER en STANLEY spelen elk op hun eigen manier in op de specifieke behoeften van deze respectieve doelgroepen en zorgen er zo voor dat er altijd een product is dat past bij de noden van de gebruiker.
GET+STARTED met BLACK+DECKER
Veel consumenten weten niet waar te beginnen of schuiven een klus voor zich uit. Met dat in gedachten lanceerde BLACK+DECKER onlangs de GET+STARTED-campagne, met als doel consumenten te motiveren om wél die eerste stap te zetten. In 2026 wil het merk die boodschap ook naar b2b brengen en retailers aansporen om actief aan de slag te gaan met het promoten en verkopen van BLACK+DECKER-producten. Hoe ze dat precies doen, vraagt u zich af?
Eén accu voor alles
Wel, het PowerConnect-platform is ongetwijfeld een van de sterkste troeven in dit verhaal. Het inzicht dat klanten met slechts één en dezelfde accu meer dan honderd verschillende huishoud-, tuin- en doe-het-zelftoestellen kunnen aandrijven, neemt immers veel financiële en praktische twijfels weg. De consument hoeft daardoor niet langer voor elk nieuw toestel een aparte lader en batterij te kopen.
Aan de retailerszijde betekent dit een lagere verkoopweerstand en een toename van herhaalaankopen. Zodra de klant een eerste tool uit de PowerConnect-familie in handen heeft, is de drempel om een tweede machine aan te schaffen beduidend kleiner. Bovendien versterkt een geordende en herkenbare PowerConnect-afdeling de winkelbeleving en positioneert ze de retailer als expert die klanten doelgericht vooruit helpt. De campagne streeft hiermee doelbewust een win-win-win situatie na: meer gemotiveerde klanten, meer verkoopkansen voor retailers en een sterker merkimago voor BLACK+DECKER.
STANLEY als referentie voor professionals
En terwijl BLACK+DECKER de drempel voor de startende doe-het-zelver (en retailer) verlaagt, blijft er uiteraard ook een segment bestaan voor de betrouwbaarheid en kracht waar vooral professionals vraag naar hebben. Voor die professionals is STANLEY al sinds 1843 de referentie in kwaliteit, met een steeds uitgebreider assortiment aan handgereedschappen, opslagoplossingen en elektrische gereedschappen.

Meer dan messen en rolbandmaten
Het stanleymes kent natuurlijk iedereen en een rolbandmaat is ook typisch STANLEY, maar er zijn nog veel meer producten die het leven van de vakman makkelijker maken. Om op die behoeften te kunnen blijven inspelen, komt STANLEY nu met een update van het volledige assortiment meet- en lay-outgereedschap.
Naast de net vernieuwde Extreme rolbandmaten en waterpassen komen er nu ook vernieuwingen in slaglijnmolens, markeerpotloden en bouwdriehoeken. Dit komt allemaal bovenop het bestaande assortiment van lasers, vouwmeters en winkelhaken. Zo kan de professional altijd een oplossing vinden voor het meten, uitlijnen en markeren.
The measure of a PRO
Maar dat zijn zeker niet de enige producten waarbij STANLEY inzet op innovatie om het werk van de vakman sneller en efficiënter te laten verlopen. Voor professionals die elk detail serieus nemen, is de keuze helder. Bij STANLEY worden geen concessies gedaan op prestaties, ergonomie of betrouwbaarheid. Hierdoor kan de vakman keer op keer vertrouwen op zijn gereedschap. STANLEY is the measure of a PRO. En als het om gereedschap gaat, IT HAS TO BE STANLEY.

Maak van dichtbij kennis met alle nieuwigheden van STANLEY en BLACK+DECKER tijdens DIY, PRO & GARDEN in Kortrijk Xpo. Afspraak op stand 1.43!
EGIDE WALSCHAERTSSTRAAT 16
2800 MECHELEN
+3215473765
customer.service.bnl@sbdinc.com
www.stanleyworks.be

